wtorek, 3 września 2013

SJP - Słownik Języka Pierworodnego

Mamma - Matka Wyluzuj! - słowo używane z rzadka
Mamm - początkowo piłka lub balon; aktualnie wszystko co jest okrągłe - miska, żarówka, latarnia, jabłko itd.
Am - jedzenie, jeść, jestem głodny bądź każdy możliwy produkt spożywczy zobaczony gdziekolwiek, ze szczególnym uwzględnieniem ciastek
Mniam - dobre am
Tata - Ojciec Pierworodnego - słowo używane zdecydowanie zbyt często w porównaniu do Mammy
Ko-ko - zwierzę, zarówno komar jak i słoń - słowo ulubione
Ko-koj lub Koj-ko - pies - dostrzegany wszędzie, nawet na zdjęciu psiej karmy w gazetce reklamowej z supermarketu czy w "psie-kiwku" widzianym w telewizji
Ko-te lub Ko-to - kotek - zwykle pierwsze słowo wypowiadane po przebudzeniu; słysząc je po raz 50. w ciągu godziny nawet Kot jest zmęczony
Ota - auta
Ba - używane od dwóch dni, jeszcze nie zidentyfikowano co oznacza

Poza tym coraz częściej słychać wyraźne Nie. Co nie oznacza, że zaraz po odpowiedzeniu Nie na pytanie "Chcesz pić?" nie wyrwie Matce z ręki kubka i nie wyżłopie całej zawartości.

Czyli, że raczej standard i że Pierworodny porusza się ścieżkami od pokoleń utartymi przez rzesze maluchów w jego wieku. Nie przeszkadza to jednak Rodzicom zachwycać się każdą nową sylabą przyswojoną sobie przez Syna. Choć oczywiście tylko do momentu, gdy po wypowiedzeniu jej po raz 3 276 następuje zmęczenie materiału i ma się ochotę wypędzić z miasta wszystkie czworonogi, przegryźć piłkę, a przede wszystkim spalić te cholerne książeczki ze zwierzętami.

3 komentarze:

  1. Ja też uważałam że mama używane jest zbyt rzadko. Do momentu kiedy nie zobaczyłam przypadkiem jak tata jest na spacerze. Wówczas słowo mama padało średnio raz na 10 sekund. Kiedy ja spaceruje to mała wciąż woła tata, szczególnie gdy jakiś pan samotnie przechodzi... Natomiast podczas gdy tata jest z nią sam słowo mama jest używane w nadmiarze :-) od tej chwili jestem spokojna :-) :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygadany chlopak, jestem dumna :)
    Ciotka Nishka

    OdpowiedzUsuń